Analiza: Marketing efekat “žive reči”

Svetsko udruženje “WOMMA” (Word of Mouth Marketing Association) objavilo je interesantne statistike o word of mouth  marketingu u offline i online okruženju. Bilo da se radi o pasti za zube ili putovanjima, postoji jedna metoda u svetu marketinga koja utiče na odluku o kupovini (ali i brend imidžu) više od bilo koje druge, a to je marketing efekat “žive reči” tj. … Više

Nelojalnost prema brendovima automobila

Tokom poslednje decenije proizvođači automobila su osetili priličan pad lojalnosti kupaca prema automobilskim brendovima. Ovo je jasan pokazatelj da proizvođači moraju da se okrenu novom marekting pristupu ako žele da ovo stanje promene. Svakako da su ekonomska kriza, bankrotstva i problemi sa bezbednošću proizvoda “uradili svoje” kada govorimo o lojalnosti brenda, ali ipak ovo nisu … Više

Analiza: Porast uticaja žena na kupovinu

Prema istraživanju sprovedenom u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) u 2011. godni, žene potrošači šire sve veći uticaj na kupovinu. One rado dolaze na društvene mreže i koriste „web“ alate kako bi učestvovale u diskusijama vezanim za kupovinu. Često traže preporuke. Preko polovine (54%) žena koje koriste Internet u SAD smatra da ima odgovornost da pomogne … Više

Analiza najboljih 10 svetskih brendova

“Coca-Cola” je i dalje brend broj jedan u svetu, sa vrednošću od 71,861 milijardi američkih dolara (USD), a da li će uspeti da sačuva ovu poziciju i tokom 2012. godine, videćemo u mesecima koji slede.  “IBM” se sa rastom vrednosti od 8 %, na 69,905 milijardi USD približio “Coca-Coli”, što će trku za najboljeg u … Više

Potrošnja za “tech-device” 1 bilion $

Poslednja istaživanja pokazuju da će potrošnja za tehnološke uređaje (mobilne telefone, “Apple” uređaje, “DVR”-ove…) u 2012. porasti za 5% odnosno dostići vrednost od 1000 milijardi američkih dolara (USD), odnosno blizu jedan bilion. “Uprkos usporenom rastu tržišta u razvojenim zemljama, robustan rast na tržitima u razvoju, posebno u regionima APAK1 i Centralna i Istočna Evropa2, uticao … Više

Udružili se Google, Yahoo, Facebook…

Kompanije “Google”, “Microsft”,”Yahoo”, “AOL” i “Facebook” ostavile su po strani rivalstvo radi borbe protiv zajedničkog neprijatelja, kao što su spamovanje i “pecanja” (phishing). Internet giganti su saopštili da su se udružili sa “Bank of America”, kompanijom “PayPal” i drugima kako bi stali na put prevarama putem Interneta koje se vrše tako što se šalje e. pošta … Više

Facebook-u od reklama 3,2 milijarde USD

Iako „Facebook“ još ne koristi pun potencijal reklamiranja,  inicijalna javna ponuda ove kompanije dostigla je sredu 01. februara ove godine neverovatnih 5 milijardi američkih dolara (USD). Samo su oglašivači iz Sjedinjenih Američkih Država (SAD) učestvovali sa 56% u prihodu ove kompanije prošle godine. „Facebook“-ov ukupni prihod u prošloj godini se uvećao za 88% u odnosu … Više

32 milijarde $ za Internet reklame u SAD

Potrošnja na Internet reklamiranje u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) će porasti više od 20% u 2012. godini i dostići vrednost od gotovo 40 milijardi američkih dolara (USD). Internet oglašavanje se pokazalo kao dobar alat u doba ekonomske krize u SAD-u i ono beleži najveći rast. Potpuno je jasno da bez Interneta ne funcionišu integrisane marketing … Više

Koji su najbolji evropski brendovi?

Čak 52% najboljih svetskih brendova su brendovi američkih kompanija, 38% evropskih, a azijskih svega 10%. Nemačka ima najviše kompanija sa bendovima svetskog “kalibra”, ukupno 10. Prate ih Francuzi – sedam, Britanci i Švajcarci sa po pet.   Nemačka. Zemlja preciznosti i fantastične organizacije je podarila svetu 10 brendova, od kojih su dva među 15 najvrednijih. Čak … Više

Coca-cola i dalje najbolji svetski brend, ali…

„Coca-Cola“ je i dalje najbolji svetski brend u 2011. čija se vrednost procenjuje na 71,9 milijardi američkih dolara (USD), prema istraživanju Interbrenda. Međutim, poslednjih 10 godina niko se nije približio tako blizu kao što je to uradio „IBM“ prošle godine, čiji brend vredi oko 69,9 milijardi USD. „Coca-Colu“ treba da brine je to što „IBM“-ov … Više

Nike promovisao novu reklamu “FuelBand”

Nike je predstavio svoj novi video u kome promoviše najnoviji high-tech fitnes proizvod: Nike + Fuel Band, koji su razvili u saradnji sa R/GA. Pre nego što pogledate video, pokušali smo da shvatimo šta zaista ova fensi igračka radi. Prema onomo što kaže Nike, Vašu FuelBand narukvicu nosite u toku dana kako biste brojali korake, … Više

Bikini za decu marketinški promašaj 2011

Bikini za devojčice firme “Aberkombi & Fič” proglašen je za najveći marketinški promašaj godine, objavljeno je na internet stranici “Dejli Fajnans”. Američki proizvodač odeće za mlade, lansirao je dečiju liniju kupaćih kostima “Ešli” sa grudnjakom povećanog obima, a prema opisu na firminom sajtu kostim je namenjen devojčicama od osam do 14 godina. Pošto je dobila mnoge … Više

WMN – Ne potcenjujte “m commerce”!

Kompanije koje ne uspeju da na vreme razviju “m commerce” (kupovina preko mobilnog telefona ili “smart” uređaja) propustiće veliki potencijal koji ovakav način trgovine nudi, kaže izvršni direktor “Marketing Week-a”. Marketari ne bi smeli da ignorišu istraživanje koje je objavio “Morgan Stanley” u kome se navode prognoze da će do 2014. trgovina preko mobilnih  i … Više