Lojalnost kupaca predstavlja skup činioca poput zadovoljstva kupaca, pozitivnih iskustava kupaca i ukupne vrednosti proizvoda i/ili usluga koje kupac dobija od kompanije/brenda.
Kada je kupac lojalan određenom brendu/kompaniji, na njega ne mogu lako uticati kategorije poput visine cene ili dostupnosti proizvoda i/ili usluga. Spremni su da plate i više ukoliko dobiju isti kvalitetan proizvod ili uslugu koji su im poznati i vole. Istraživanja pokazuju da će čak 39,4% kupaca potrošiti više novca za proizvod brenda kom su lojalni, iako znaju da postoje povoljniji proizvodi/usluge negde drugde.*
Lojalan kupac:
- će u čak 60% slučajeva brend koji voli preporučiti porodici i prijateljima*;
- će pristupiti lojalti programu brenda koji voli (52,3%)*;
- se interesuje i za druge proizvode brenda koji voli;
- ima više razumevanja kada se pojave problemi i veruju brendu da će ih brzo otkloniti;
- rado deli povratne infromacije sa brendom tako da brend može poboljšati svoje proizvode i/ili usluge…
Bez obzira na veličinu kompanije, lojalnost kupaca je od ključne važnosti i na tom segmentu treba aktivno raditi jer utiče na jačinu brenda i u mnogome pomaže u donošenju strateških odluka vezanih za rast i razvoj.
———–
* izvor: yotpo.com