На Радио-телевизији Србије тема емисије била кампања ProCredit банке Србија на платформи Rakuten Viber – кампања која је изазвала велику пажњу и још веће полемике у јавности.
У разговору је истакнуто да постоји низ законских одредби које су овде потенцијално „погођене“, али да коначну процену остављамо правним експертима. Према речима стручњака, кривично дело није у питању, али се чини да овакве кампање нису у духу закона и отварају важна питања етике у дигиталном маркетингу.
📌 ”Чињеница је да је кампања обустављена и да се Viber огласио, што указује на осетљивост теме и сигнализира да су и сами препознали ризик.” истакао је Миљан Премовић, наш директор и оснивач (стручњак за маркетинг и искуства потрошача) и додао:
”Са друге стране, тржиште је данас изузетно конкурентно. Тешко је освојити медијски простор и постати виралан у кратком року. Идеја кампање мора бити генијална или „на ивици“ закона и етике – понекад и оба. То не значи оправдавање кршења прописа, већ реалност услова на тржишту.”
Да ли овакве кампање имају ефекта? Да – краткорочно.
➡️ Више посета сајту
➡️ Већи број захтева за кредит
➡️ Процена да ће негативан ефекат остати на нивоу општег имиџа банака
Али то је само први слој. Ако је кампања била планирана, она има три фазе:
1️⃣ Присутност
2️⃣ Контрола ефеката подкампањом
3️⃣ Експлоатација резултата кроз низ кампања које нису само „awareness“, већ монетизација.
Погледајте целу емисију и сазнајте више о томе како се креативност, етика и технологија сударају у савременом оглашавању.
Хвала колегама из РТС-а на гостопримству и честитке младом инспектору Ненаду Богуновићу на стручним објашњењима и изванредним резултатима његове јединице.