У свету маркетинга, ретко се појави пример који толико јасно демонстрира моћ стратегије, наратива и психолошког утицаја као што је концепт рада иза бренда Тејлор Свифт. Иако је она (поп) звезда, оно што нас занима није музика — већ механизам који стоји иза њене глобалне релевантности.
Наш директор и оснивач, стручњак за маркетинг и искуство потрошача, Миљан Премовић се бавио анализом њеног бренда, где је издвојио четири фазе које чине темељ њене стратегије, и које се могу применити у било ком пословном контексту:
1️⃣ Културни капитал – позиционирање у колективној свести кроз музику
2️⃣ Дигитални капитал – активација заједнице кроз друштвене мреже
3️⃣ Архетипски наратив – прича која покреће емоцију кроз ”бајковиту принцезу несхваћену али модерну”
4️⃣ Неуро-психолошки ефекат – интеракција, мистерија подизање допамина и адреналина
📌 Ово није прича о славним личностима и вредностима које промовишу. Ово је модел који показује како се гради утицај, лојалност и економска вредност кроз стратегију бренда. А да ли ће се ови модели користити за добре и лоше ствари зависи од личности која то носи.
Погледајте целу емисију овде: