U svetu marketinga, retko se pojavi primer koji toliko jasno demonstrira moć strategije, narativa i psihološkog uticaja kao što je koncept rada iza brenda Tejlor Svift. Iako je ona (pop) zvezda, ono što nas zanima nije muzika — već mehanizam koji stoji iza njene globalne relevantnosti.
Naš direktor i osnivač, stručnjak za marketing i iskustvo potrošača, Miljan Premović se bavio analizom njenog brenda, gde je izdvojio četiri faze koje čine temelj njene strategije, i koje se mogu primeniti u bilo kom poslovnom kontekstu:
1️⃣ Kulturni kapital – pozicioniranje u kolektivnoj svesti kroz muziku
2️⃣ Digitalni kapital – aktivacija zajednice kroz društvene mreže
3️⃣ Arhetipski narativ – priča koja pokreće emociju kroz ”bajkovitu princezu neshvaćenu ali modernu”
4️⃣ Neuro-psihološki efekat – interakcija, misterija podizanje dopamina i adrenalina
📌 Ovo nije priča o slavnim ličnostima i vrednostima koje promovišu. Ovo je model koji pokazuje kako se gradi uticaj, lojalnost i ekonomska vrednost kroz strategiju brenda. A da li će se ovi modeli koristiti za dobre i loše stvari zavisi od ličnosti koja to nosi.
Pogledajte celu emisiju ovde: