Intelligence

Klijent Login

Za postojeće klijente

Mystery shopper Login

Za postojeće tajanstvene kupce

Obuka i edukacija

Za nove tajanstvene kupce

Kako je moguće da se zna šta misli milion ljudi tako što se ispita samo 1.000 ili 2.000 ljudi?

Na isti način na koji kuvar ocenjuje veliki lonac supe tako što proba samo jednu kašiku. Imajuću u vidu da je supa dobro promešana, i da je ta jedna kašika “reprezentativna”, onda je sasvim dovoljno da se proba samo ta količina.

Ispitivanje javnog mnjenja se sprovodi po istom principu: postizanje reprezentativnog uzorka je vrlo sličan mešanju supe. Nenaučno istraživanje je kao posuda supe koja nije promešana.

Kuvar bi mogao da popije veliku količinu tečnosti sa vrha i da dobije pogrešnu sliku ukoliko su neki od sastojaka potonuli na dno. Isto kao što je trik u degustaciji supe da se dobro promeša umesto da se proba velika količina, tako je i suština naučnog istraživanja da se obezbedi reprezentativni uzorak a ne što veći.

Pročitajte još