Управо тако! Изреку је смислио и изговорио велики амерички привредних са почетка ХХ века Хери Гордон. Она у целости гласи овако: Купац је увек у праву – по питању укуса (у оригиналу: The customer is always right — in matters of taste).
Није познато када се изгубио други део изјаве нити ко је први ”избацио вишак”, али се изгледа та изрека проширила баш када је – скраћена.
Дакле, изворна изрека је у основи латиснка, тј. Цезарова мисао “de gustibus non disputandum est” (о укусима се не расправља). Међутим, она је скраћена и постала популарна. Зашто?
Има вероватно много разлога, а ми ћемо сагледати ону која се тиче потрошача. Чини се да се овом изреком мотивише – брза продаја. Дакле, не поновна продаја, већ – продаја. Инстант задовољство купца. То само по себи може донети стрес продавцу, нарочито ако не верује у производ који продаје или није упознат са његовим карактеристикама, нити зна како ће га други човек користити. Велика је вероватноћа и да нам ни купац неће бити лојалан. Чак и ако понови куповину. Подилазак купцу је краткорочно решење, а разумевање и решавање потреба је дугорочно. Свакако под условом да цео процес буде у добром духу лепе атмосфере и продајних вештина.
Ако желимо да продамо поново, али и да и градимо дугорочан однос са купцем, брза продаја без плана да се она понови, онда ову изреку у оригиналу треба да разумемо исправно.