Intelligence

Klijent Login

Za postojeće klijente

Mystery shopper Login

Za postojeće tajanstvene kupce

Obuka i edukacija

Za nove tajanstvene kupce

Da li ste znali da izreka ”kupac je uvek u pravu” ima svoj nastavak?

Upravo tako! Izreku je smislio i izgovorio veliki američki privrednih sa početka HH veka Heri Gordon. Ona u celosti glasi ovako: Kupac je uvek u pravu – po pitanju ukusa (u originalu: The customer is always right — in matters of taste).

Nije poznato kada se izgubio drugi deo izjave niti ko je prvi ”izbacio višak”, ali se izgleda ta izreka proširila baš kada je – skraćena.

Dakle, izvorna izreka je u osnovi latisnka, tj. Cezarova misao “de gustibus non disputandum est” (o ukusima se ne raspravlja). Međutim, ona je skraćena i postala popularna. Zašto?

Ima verovatno mnogo razloga, a mi ćemo sagledati onu koja se tiče potrošača. Čini se da se ovom izrekom motiviše – brza prodaja. Dakle, ne ponovna prodaja, već – prodaja. Instant zadovoljstvo kupca. To samo po sebi može doneti stres prodavcu, naročito ako ne veruje u proizvod koji prodaje ili nije upoznat sa njegovim karakteristikama, niti zna kako će ga drugi čovek koristiti. Velika je verovatnoća i da nam ni kupac neće biti lojalan. Čak i ako ponovi kupovinu. Podilazak kupcu je kratkoročno rešenje, a razumevanje i rešavanje potreba je dugoročno. Svakako pod uslovom da ceo proces bude u dobrom duhu lepe atmosfere i prodajnih veština.

Ako želimo da prodamo ponovo, ali i da i gradimo dugoročan odnos sa kupcem, brza prodaja bez plana da se ona ponovi, onda ovu izreku u originalu treba da razumemo ispravno.

Pročitajte još