Недавна одлука Европског парламента да забрани употребу назива као што су „бургер“ и „кобасица“ за биљне производе изазвала је бројне реакције широм Европе. Циљ ове регулативе је заштита потрошача од могуће забуне, али поставља се питање – да ли је то заиста неопходно или представља додатну препреку за развој тржишта?
Наш директор и оснивач Миљан Премовић, гостовао је 11.10.2025. на РТС-у и говорио о последицама ове одлуке за произвођаче, потрошаче и локалне брендове.
📌 Кључне поруке из гостовања:
- Потрошачима је потребна јасна информација, али забрана није једино решење – едукација и транспарентно означавање су бољи пут.
- Термин „бургер“ је еволуирао из „хамбургера“ и постао глобални, управо зато што је флексибилан и разумљив.
- Србија је земља аутентичних производа (Сјеничка јагњетина, Ужичка пршута, Пожаревачка кобасица) – зато је важно да локални законодавни оквир штити традицију, али и омогући иновацију.
🎥 Погледајте цело гостовање овде:
Закључак:
Регулатива треба да штити потрошача, али не сме да успорава развој тржишта и комуникацију. Језик и маркетинг се мењају заједно са навикама потрошача – а наша улога је да пронађемо баланс између транспарентности и иновације.