Više od 25% svih medijskih oglašavanja ove godine će biti digitalno!
Oglašivači širom sveta će potrošiti 545,40 milijardi američkih dolaza (USD) na plaćene medije u 2014-oj, prema novim podacima iz eMarketera. Ukupna potrošnja medijskih oglasa povećaće se za 5,7%, čime će više nego duplirati svoju stopu rasta od 2,6% od prošle godine.
Nekoliko faktora će biti okidači za ovogodišnji porast u ukupnoj potrošnji medijskih reklam. Nisu u pitanju samo oglašavanja koja su u vezi sa FIFA Svetskim prvenstvom, i u manjoj meri Zimske olimpijske igre, već je u stabilnom porastu u online i mobilno oglašavanje jer potrošači sve više pažnje usmeravaju ka digitalnim uređajima.
Na osnovu pojedinih zemalja, SAD je apsolutni lider u ukupoj potrošnji na medijsko oglašavanje. Procenjuje se da će SAD ove godine potrošiti 180 milijardi USD za oglašavanje, ili skoro jednu trećinu ukupne svetske potrošnje. Ova potrošnja je takođe najviša u svetu po glavi stanovnika; američki oglašivači će potrošiti skoro 565 USD po osobi u proseku na plaćene medije u 2014-oj, kako bi doprli do svakog potrošača u zemlji.
Poređenja radi, oglašivači u Kini će potrošiti samo 37,01 USD po osobi, iako je veliki broj stanovnika ove zemlje čini drugom najvećom zemljom na svetu u ukupnoj potrošnji za oglašavanje. Norveška je druga po redu zemlja u pogledu potrošnje za oglašavanje po osobi sa 538,71 USD. Australija je sledeća u nizu sa oko 504 USD po osobi. Sve ostale zemlje ulažu manje od 400 USD po glavi stanovnika.
Na duže staze, digitalni kanali će nastaviti da beleže rast u oglašavanju na globalnom nivou. Procenjuje se da će se potrošnja digitalnih oglasa povećati za 16,7% ove godine, sa ukupnim iznosom od 140,15 milijarde USD i po prvi put će premašiti 25% potrošnje svih medijskih reklama.
U okviru digitalne kategorije, reklamiranje na tabletima i “pametnim telefonima” nastavlja da biva ključna tačka za rast. Potrošnja mobilnih reklamiranja će se povećati za 84,7% u 2014-oj i dostići će 32,71 milijardi USD ove godine, što čini ukupno jednu četvrtinu potrošnje svih digitalnih oglašavanja (uključujući troškove plaćenih medije na reklame bilo kojih formata poslate urađajima priključenim na internet).
U najzrelijim tržištima sa digitalnim oglašavanjem, kao što su SAD i Velika Britanija, na primer, očekujemo da u bliskoj budućnosti mobilna oglašavanja zauzmu većinski udeo potrošnje digitalnog oglašavanja. U Velikoj Britaniji, mobilni će iznositi oko 70,4% potrošnje digitalnih oglašavanja do 2018, SAD će biti odmah iza na 67,8%. Nasuprot tome, u tržištima u razvoju kao što su Kina, Indonezija i Indija, udeo potrošnje mobilnih oglašavanja će ostati relativno nizak u odnosu na celokupnu digitalnu potrošnju tokom prognoziranog vremena.
Ovaj obrazac potrošnje na tržištima u razvoju može da se čini suprotnim uobičajenoj viziji mnogih od ovih tržišta, gde je „mobilni na prvom mestu“ i gde je više verovatno da potrošači idu online preko svojih telefona nego preko kućnih računara. Nekoliko faktora je zaslužno za kašnjenje u potrošnji mobilnih oglašavanja: Mnogi potrošači još uvek koriste standardne telefone i manje napredne „pametne telefone“, i čak iako je korišćenje mobilnih uređaja masovno, prihod po glavi stanovnika ostaje nizak u nekim tržištima u razvoju, a Indija je glavni primer, tako da nema mnogo što tržište može da im ponudi.
Dalje, postoji značajna krivulja u učenju o razvoju mobilnih oglašavanja, i infrastruktura pametnih telefona za potrošače se ne prebacuje automatski u funkcionalnu reklamnu infrastrukturu. Za neke od ovih manje razvijenih tržišta, TV je još uvek prvi za brendove i oglašivače.
Ali čak iako neka tržišta zaostaju, prebacivanja na mobilne u Severnoj Americi, Zapadnoj Evropi i delovima Azijskog-Pacifika znače da će do kraja prognoziranog perioda više od polovine sve potrošnje digitalnog oglašavanja biti usmereno ka mobilnim internet formatima.
Comments are closed.