Tokom poslednje decenije proizvođači automobila su osetili priličan pad lojalnosti kupaca prema automobilskim brendovima. Ovo je jasan pokazatelj da proizvođači moraju da se okrenu novom marekting pristupu ako žele da ovo stanje promene.
Svakako da su ekonomska kriza, bankrotstva i problemi sa bezbednošću proizvoda “uradili svoje” kada govorimo o lojalnosti brenda, ali ipak ovo nisu glavni razlozi zbog kojih kupci zamenjuju jedan brend drugim.
Prema istraživanju, generacija X (rođeni izmedju 1965-1980) i generacija Y (rodjeni između 1981-1994) pokazuju priličnu “nedoslednost” u odnosu na privrženost brendu. U skladu sa tim, njihovo sve veće prisustvo na tržištu automobila, nastaviće da sveukupnu lojalnost brenda vuče nizbrdo, pod pretpostavkom da trenutni nivoi lojalnosti ostanu isti.
Ove generacije su više posvećene izboru i kupovini kućnih bioskopa, smart telefona i Internetu, nego kolima koja voze. Marketing stručnjaci u automobliskoj industiji moraju da pronađu način da dopru do ovih potrošača i da im ponude automobile u koje će moći da bude inkorporirana ona moderna tehnologija koja je za njih najznačajnija.
“Automobilski brendovi moraju biti svesni šta će se dogoditi ukoliko se zanemare potrebe ove dve generacije i stoga moraju da obezbe adekvatan proizvod i dosta ulaganja u marketing”, rekao je Dag Skot, viši potpredsednik GfK Automotive i dodao: “Mladi kupci, pripadnici generacija X i Y, su najmanje lojalni brendu, dok su Bejbibumeri i generacije pre Bejbibumera veoma lojalni brendu.”
Marketing stručnjaci u automobilskoj industriji se sada suočavaju sa izazovom kako da privuku ove mlade kupce. Utvđivanje potreba ovih “mobilnih” generacija i njihovo razumevanje biće od ključnog značaja za marketare u godinama koje dolaze.
Izvor: e.marketar