Регистар националног интернет домена Србије (РНИДС) је објавио податак да 54% предузетника нема Интернет презентацију. О овој теми је у суботу 5. априла са Зораном Милидраг из еCommerce асоцијације разговарао уживо на Првом програмз Радио Телевизије Србије наш директор Миљан Премовић, стручњак за маркетинг и искуства потрошача.
Према речима Миљана Премовића, податак да 54% предузетника нема Интернет презентацију је и добар пример како податак може да се протумачи искривљено. На прву лопту би могло да се протумачи да пола предузетника нема сајт, да је електронски неписмено, заостало и сл. Додато је да структура предузеника у Србији има три велике групе и неколико мањих. Прва је она која ради независно као и било које мало или микро предузеће. Друга је зависна, тј они који раде као подизвођаци или продају услуге за две или више већих компанија. Трећа су наши (ИТ) стручњаци који користе модел који је држава прописала како би могли да раде легално посао за иностране компаније.
Дакле, тешко је рећи да су ИТ стручњаци технолошки неписмени и да је аналитичару који ради обраду података за две фирме значајан Интернет сајт.
Такође, предузетник који нпр. има посећен и успешан фаст food ресторан у неком делу града, није од највећег приоритета Интернет сајт, већ како да одржи квалитет, задржи запслене и обезбеди што бољи ланац снабдевања. Њему је битније да води рачуна о Google рецензијама, него о Интернет сајту. Имамо и предзетника који су ангажовани само на друштвеним мрежама и немају Интернет сајт. Да ли и они не разумеју како функционише Интернет продаја?
Са друге стране, упитан је и квалитет садржаја већ постојећих Интернет сајтова… Са треће стране, Интернет продаја у Србији расте из године у годину. Интернет презентација може да реши сијасет проблема у организацији и не служи само за продају.