Volimo sport, pratimo ga, rekreiramo se, pričamo o njemu, ponekad se i žučno raspravljamo oko njega. On je sposoban da spoji ljude raznih generacija i oslobodi nas nervoze. Neopisiv je osećaj koji nam donose sportske pobede ali nas sport uči i da se nosimo sa porazima. Od skakača motkom preko neverovatne brzine čuvenog Bolta, moć sporta da inspiriše i podstakne je velika.
Za marketinšku industriju, igre u Londonu 2012. su bile jedinstvena prilika da se pokaže talenat sportista iz cele planete ali i kulturna baština i lepota Londona. U sjaju olimpijske slave očekuju se ozbiljne analize oko toga ko je marketinški osvojio Olimpijske igre (OI), koji brendovi su se isticali i koji nisu uspeli ni da se pokažu. Samo jedna stvar je ujedinjuje sve kompanije, a to je da prepoznaju važnost i snagu sporta kao i strast koju kupci osećaju prema spotu.
„Adidas“-u je kreirao sjajnu kampanju koja je prikazala spektakularno otvaranje OI. Čestitamo „Royal Mail“-u koji je mnoge u zemlji domaćina inspirisao da pošalju pismo (umesto e. poštom) sa prelepo dizajniranom markicom tima Velike Britanije (UK). Zahvaljujući „LOCOG“-u mnogu žitelji Londona su se osećali kao turisti u sopstvenom gradu.
Ne plaši se da pokazes svoje emocije!
Kako je BBC porkivao kompletne Olimpijske igre, na njemu smo mogli da pratimo pravu trku multimedijalnih sadrzaja, ostavljajući kompanije širom UK da se bore da svojim zaposlenima obezbede uživo prenos. BBC je postao brend koji je bio u korak sa emocijama Britasnkih gledalaca tokom ovog jedinstvenog sportskog dogadjaja.
Izaberi stranu!
U doba kada se mnogi brendovi oslanjaju na ekonomiju obima i globalnim marketing porukama, „Adidas“-ova podrška timu Velike Britanije se isticala u moru konkurentsskih marketinških aktivnosti. U vreme kad su potrošači još uvek borili sa emocijama zbog izlaska iz recesije, Adidas je pokazao da su potrošači na njihovoj strani.
Približi se svojim zaposlenima!
U najvećem mirnodopskom razdoblju mobilizacije ljudi od Drugog svetskog rata, 70.000 volontera koji su radili na OI zaista su „oslobili duh“ igara. Njihov entuzijazam je bio zarazan. Od svečanog otvaranja ceremonije i njihovoj nepokolebljivoj želji da pomognu oni su istakli važnost odnosa sa zaposlenima. U stvari, Harvard Business Review ocenio je ovo kao najveci podvig na OI: neplaćena, veoma angažovana radna snaga.
Ponašaj se kao da poseduješ medije, ne kao brend!
“Osvojile smo Olimpijske igre – bicemo na markici!” rekla je britanska takmičarka Katarina Koplend svojoj patenrki Sofiji Hosking. To je bio trenutak čiste radosti. I to je bilo marketinško zlato za Royal Mail. Od štampanja markica tokom noći preko „Adidas“-ovog prelepo dizajniranog postera u Metrou, ovo je bio marketing u svom najboljem izdanju.
Ne posedujete Olimpijske igre – potrošaći je poseduju!
Ne retko se dešavalo da se na raznim izlozima nađe logo OI. Medjutim, gomila članaka je ukazivala mesarima i pekarima ali i ostalima da uklone logo OI sa svojih izloga jer se pokazalo kao kontraproduktivno čak i kada su imali pravo da istaknu taj logo. Kad je u pitanju ovakav nacionalni sportski događaj brendovi moraju da uzmu u obzir trenutno raspoloženje kupaca.
Ne zanosite se brendovima; fokusirajte se na suštinu!
Svi znamo da su OI u Londonu trebale da budu ogroman medijski događaj. Medjutim, za brendove poput „Nike“-a i „Adidas“-a, prava snaga tokom OI je bila upravo u njihovim rasprodajama.
Aktivirajte se!
Sa recesijom, ili bez nje, investicije i aktivacija su ključne stvari. „Channel 4“ prikazao je i promovisao na najbolji mogući način ikada paraolimpijske igre sa vrhunskom kreativnošću.
Prigrli prave uzore!
Od Nikole Adams, koja je osvojila istorijsko zlato u ženskom boksu za UK, preko naše Milice Mandić koja je osvojila zlato u tekvondu, OI su omogućile brendovima da inspiraciju traže u raznovrsnim sportistima. Kako paraolimpijske igre kucaju na vrata, tek sad možemo oćekivati ono najbolje, po rečima „Channel 4“-a: ” Hvala na zagrevanju”, i „Hvala Londonu na ovim uspomenama“.