Intelligence

Klijent Login

Za postojeće klijente

Mystery shopper Login

Za postojeće tajanstvene kupce

Obuka i edukacija

Za nove tajanstvene kupce

istraživačke metode

Kvantitativne metode

Veliki brojevi; Teorija verovatnoće i napredn statistika
Kvantitativna istraživanja (pojednostavljeno) podrazumevaju ispitivanje velikog broja ljudi o njihovim mišljenjima, stavovima i iskustvima kako bi se dobile čvrste činjenice i izvršila statistička analiza. Da bi se dobili pouzdani rezultati, bitno je da se ispita dovoljno veliki broj ljudi i da se bude siguran da oni predstavljaju reprezentativni uzorak tržišta koje se ispituje. Ipak, ako pitanja u upitniku nisu sačinjena na pravi način i ako ispitanik nije na propisan način ispitan, rezultati neće predstavljati mišljenje populacije koja se ispituje.

Kvalitativne metode

Dubinsko razumevanje; Manje grupe ili pojedinci; Mnogo detalja;
Kvalitativna istraživanja imaju za cilj dubinsko razumevanje određenog ponašanja kao i otkrivanje motiva za takvo ponašanje kroz specijalno pripremljen intervju i moderaciju. Kvalitativne studije se sprovode ukoliko želite da saznate ne samo šta misli pojedinac, već i zbog čega to misli. Mogu se koristiti grupna ispitivanja (FGD) ili pojedinačno intervjuisanje (dubinska intervjuisanja). Neki akademski autoriteti iz oblasti istraživanja svrstavaju i misterioznu kupovinu u kvalitativna istraživanja, dok neki u kvantitativna. Ipak, tajanstvena kupovina je, čini se, zasebna kombinacija više metoda i prevazilazi domen istraživanja.

Desktop istraživanja

Baze podataka, planiranje i relevantni izvori.
Desktop research metoda podrazumeva pretragu, analizu i strukturiranje informacija koje su dobijene na osnovu egzaktnih relevantnih izvora. Dakle, ova metoda služi da unapred definisanim logičkim algoritmom odvaja bitne informacije iz "mora" podataka koje su dostupne na istraživačkim ili javnim bazama, na Internetu ili drugim bazama podataka (oflajn ili onlajn). Pored internih baza podataka i informacija, izvori koje koristimo u desktop istraživanjima su zvanični podaci, baze i izveštaji relevantnih javnih i privrednih insistucija. Ovakva vrsta istraživačke metode se najčešće koristi kao priprema za ulazak na tržište neke kompanije ili plasiranje (novog ili postojećeg) proizvoda na novo tržište. Pogodno je u početnim fazama korišćenje AI tehnologije

QualyQuant

Miks adekvatnih istraživačkih metoda. U budućnosti će verovatno svako biti QualyQuant.
Kada se rade složene istraživačke studije ili projekti, koji obuhvataju kvalitativne i kvantitativne metode (ali i desktop ili tajanstvenu kupovinu) nazivamo: kvali-kvant istraživanja. Dakle, može čak i da se podrazumeva da deo bude naučno verifikovana studija, deo profesionalna (ne naučna ali relevantna), a deo nerelevantna (ali indikativna). Iako to možda tako ne izgleda na prvi pogled, većina projekata u korporativnom svetu je rađena kvali-kvant pristupom, a verovatno će svako istraživanje u budućnosti biti sa ovakvim pristupom.

Tajanstvena kupovina

Metrika merenja iskustva potrošača kroz realne situacije pravih kupaca
Tajanstvena kupovina konvertuje iskustvo potrošača u metriku i znanje koje je bitno za klijenta. Brzim izveštavanjem i reagovanjem ova metoda se najviše koristi kao osnova za unapređenje kvaliteta usluge i motivaciju zaposlenih. Predstavljaju direktnu vezu (top) menadžmenta (i vlasnika) sa stanjem na terenu. Tajanstveni kupci su regularni potrošači klijenta ili konkurencije koji su prošli obuku da svoje iskustvo prenesu na način koji je prilagođen za obradu i analizu.
OSTANIMO U KONTAKTU

Zakažite sastanak da otkrijemo koja od naših ekspertiza najviše odgovara Vašim planovima za održivi rast.