Kako potencijalni mystery shopperi da izbegnu prevare u mystery shoppingu

Kategorija: Market vesti Intelligence

“Idite u kupovinu, kupite proizvod i bićete plaćeni za to!” Za većinu ljudi ovo zvuči suviše dobro da bi bilo istinito.

Kada je posao tajanstvene kupovine u pitanju, uvrežena su različita mišljenja. S obzirom da još ne postoji dovoljna upoznatost o ovoj vrsti poslova, postoje oni koji su skeptični i koji će biti sigurni da je neka vrsta prevara u pitanju pa neće želeti ni da se oprobaju u ovome. Čak ni da saslušaju o čemu se radi.

Drugi će se pak zaleteti i pomisliti kako su pronašli posao iz snova i da će konačno zaraditi platu “na lak i brz način”.

Istina je da svako ko nema dovoljno iskustva u ovakvoj vrsti poslova, može lako upasti u zamku i postati meta raznih prevara, organizovanih od strane fiktivnih agencija za mystery shopping.
U ovom članku se može saznati kako razlikovati ozbiljne agencije od “lažnih” i realne angažmane od prevara; kao i na koje stvari je poželjno obratiti pažnju prilikom početka saradnje sa nekom firmom koja se bavi pružanjem usluga za tajanstvenu kupovinu.

Najpre je važno napomenuti da je mystery shopping honorarni posao. Od njega se ne može zaraditi plata i nijedan tajanstveni kupac na svetu nema stalno zaposlenje na ovoj radnoj poziciji.
Visina dobijenog honorara zavisi isključivo od količine angažovanja, što može dosta da varira na mesečnom nivou (čak i najkvalitetniji tajanstveni kupci jednog meseca mogu biti angažovani za više različitih projekata, dok se već sledećeg meseca može desiti da je u toku samo jedan ili čak nijedan projekat).

Kupcima se savetuje posebna opreznost pri dobijanju mejlova sa ponudama angažmana za ovu vrstu poslova. Treba proveriti sa koje adrese je poslat mejl i najpre se dobro raspitati o kompaniji. Ukoliko se utvrdi da nema bojazni da je agencija fiktivna, najbolje je posetiti njihov zvanični sajt i pokušati da se ostvari kontakt sa zaposlenima putem informacija koje se nalaze na sajtu (jer se lako može desiti da je neko poslao mejl pretvarajući se da je zaposlen u toj kompaniji).

Takođe, nikako ne treba verovati mejlovima u kojima se zahteva da se uplati određena svota novca da se postane deo mreže tajanstvenih kupaca. Pored toga, savetuje se povećana opreznost ukoliko se od kupca zahteva da se za prvu procenu potroši novac za konkretan zadatak (npr. da se kupi neki, obično skupocen, proizvod, uz objašnjenje da će novac biti refundiran; da se plati večera u nekom restoranu; smeštaj u hotelu i sl.)

Isti slučaj je sa onim agencijama koje vam ponude platu ukoliko za njih uradite jako veliki broj procena. Ako dobijete takvu vrstu ponude znajte da je to prevara. Takve stvari ozbiljne kompanije nikada ne nude.

Osnovno pravilo je: “Ukoliko zvuči suviše dobro da bi bilo bilo istinito – verovatno ste u pravu!”

Dakle, mi savetujemo da:

  • se uvek proveri adresa e. pošte osobe koja je poslala zahtev
  • se kontaktira agencija telefonom ili e. poštom koja se može naći na njihovom zvaničnom sajtu
  • se provere informacije o kompaniji na MSPA EU sajtu mspa-eu.org. Uvek treba dati prednost članovima MSPA jer oni garantuju bezbednost svih u procesu tajanstvene kupovine.

Važno!

  • Mystery shopping agencije ne nude platu za ovu vrstu poslova.
  • Pre bilo kakvog realnog angažmana potrebno je prijaviti se za ovu poziciju kod izabrane agencije i uraditi probnu procenu.
  • Agencija nikada neće zahtevati da im uplatite novac.
  • Neko od zaposlenih u agenciji će pre svakog zadatka dati detaljne smernice putem e. pošte i telefonom.
  • Kupac će uvek dobiti uputstva na koji način da dostavi izveštaje.