Iako „Facebook“ još ne koristi pun potencijal reklamiranja, inicijalna javna ponuda ove kompanije dostigla je sredu 01. februara ove godine neverovatnih 5 milijardi američkih dolara (USD). Samo su oglašivači iz Sjedinjenih Američkih Država (SAD) učestvovali sa 56% u prihodu ove kompanije prošle godine.
„Facebook“-ov ukupni prihod u prošloj godini se uvećao za 88% u odnosu na prethodnu godinu, dok je prihod od reklama skočio za 69% na 3,2 milijarde USD. Ipak, Debra Vilijamson analitičarka iz kompanije „eMarketer“, smatra da Facebook ima još dosta posla kada je u pitanju reklamiranje na najvećoj društvenoj mreži, a jedno od ključnih pitanja biće privlačenje velikih oglašivača. Ona smatra da bi pokretanje kampanje na mreži u tu svrhu bio odličan potez za kompaniju.
Ari Savar, osnivač i partner u agenciji „Big Fuel“, kaže da „Facebook“ još nije ni zagrebao površinu onoga što on može da ponudi oglašivačima, naglašavajući da većina brendova još uvek živi u CPM (CPM – cost per mile: the advert cost per thousand views) svetu reklamiranja.
Tako naprimer, „Facebook“ tvrdi da ima neverovatnih 425 miliona korisnika putem mobilnih telefona, ali još uvek nema ni jednu reklamu za mobilne telefone. Prema pisanju „Bloomberga“ „Facebook“ bi trebalo da pokrene reklamne kampanje putem mobilnih telefona krajem marta ove godine.
Pored reklamiranja, igranje igrica na „Facebook“-u ima značajan udeo u prihodu ove kompanije. U prošloj godini iznosio je 557 miliona USD, što je povećanje od 425% u odnosu na 2010. godinu.
Facebook je u 2011. dobio 237 miliona novih korisnika i sad ima preko 845 miliona aktivnih korisnika širom planete. Interesantno je i da preko 4 miliona kompanija iz različitih oblasti poslovanja, ima svoje stranice na ovoj mreži. Facebook je objavio i da je povećavao izdvajanja za prodaju i marketing za 132% iz godine u godinu i da je prošle godine taj budžet iznosio 427 miliona dolara.
Izvor: Adweek