истраживачке методе
Квантитативне методе
Велики бројеви; Теорија вероватноће и напредн статистика
Квантитативна истраживања (поједностављено) подразумевају испитивање великог броја људи о њиховим мишљењима, ставовима и искуствима како би се добиле чврсте чињенице и извршила статистичка анализа. Да би се добили поуздани резултати, битно је да се испита довољно велики број људи и да се буде сигуран да они представљају репрезентативни узорак тржишта које се испитује.
Ипак, ако питања у упитнику нису сачињена на прави начин и ако испитаник није на прописан начин испитан, резултати неће представљати мишљење популације која се испитује.
Квалитативне методе
Дубинско разумевање; Мање групе или појединци; Много детаља;
Квалитативна истраживања имају за циљ дубинско разумевање одређеног понашања као и откривање мотива за такво понашање кроз специјално припремљен интервју и модерацију. Квалитативне студије се спроводе уколико желите да сазнате не само шта мисли појединац, већ и због чега то мисли. Могу се користити групна испитивања (ФГД) или појединачно интервјуисање (дубинска интервјуисања).
Неки академски ауторитети из области истраживања сврставају и мистериозну куповину у квалитативна истраживања, док неки у квантитативна. Ипак, тајанствена куповина је, чини се, засебна комбинација више метода и превазилази домен истраживања.
Десктоп истраживања
Базе података, планирање и релевантни извори.
Desktop research метода подразумева претрагу, анализу и структурирање информација које су добијене на основу егзактних релевантних извора. Дакле, ова метода служи да унапред дефинисаним логичким алгоритмом одваја битне информације из "мора" података које су доступне на истраживачким или јавним базама, на Интернету или другим базама података (офлајн или онлајн).
Поред интерних база података и информација, извори које користимо у десктоп истраживањима су званични подаци, базе и извештаји релевантних јавних и привредних инсистуција.
Оваква врста истраживачке методе се најчешће користи као припрема за улазак на тржиште неке компаније или пласирање (новог или постојећег) производа на ново тржиште. Погодно је у почетним фазама коришћење AI технологије
QualyQuant
Микс адекватних истраживачких метода. У будућности ће вероватно свако бити QualyQuant.
Када се раде сложене истраживачке студије или пројекти, који обухватају квалитативне и квантитативне методе (али и десктоп или тајанствену куповину) називамо: квали-квант истраживања.
Дакле, може чак и да се подразумева да део буде научно верификована студија, део професионална (не научна али релевантна), а део нерелевантна (али индикативна).
Иако то можда тако не изгледа на први поглед, већина пројеката у корпоративном свету је рађена квали-квант приступом, а вероватно ће свако истраживање у будућности бити са оваквим приступом.
Тајанствена куповина
Метрика мерења искуства потрошача кроз реалне ситуације правих купаца
Тајанствена куповина конвертује искуство потрошача у метрику и знање које је битно за клијента. Брзим извештавањем и реаговањем ова метода се највише користи као основа за унапређење квалитета услуге и мотивацију запослених.
Представљају директну везу (топ) менаџмента (и власника) са стањем на терену. Тајанствени купци су регуларни потрошачи клијента или конкуренције који су прошли обуку да своје искуство пренесу на начин који је прилагођен за обраду и анализу.
ОСТАНИМО У КОНТАКТУ
Закажите састанак да откријемо која од наших експертиза највише одговара Вашим плановима за одрживи раст.