SAS Intelligence Tržišna istraživanja d.o.o. u saradnji sa magazinom InBar je ove jeseni sprovela istraživanje o beogradskim kafićima.
Kafići u Beogradu, osim klubova i kafana, predstavljaju jednu od glavnih turističkih atrakcija koju srpsku prestonicu izdvajaju u ovom delu Evrope, kao glavno mesto dobre zabave. Brojni članci objavljeni u domaćim i stranim turističkim časopisima i na sajtovima pokazali su da turisti, kada je o Beogradu reč, uz kulturno bogatstvo i lepotu samog mesta, posebno ističu atmosferu u njegovim kafićima, restoranima i klubovima.
Beogradski kafići su definitivno gradski ali i srpski moderni brend. Mesto u kojima se skuplja i razmenjuje energija, i u kojem do izražaja dolazi dinamičan duh Srbije, kulturna posebnost srpskog naroda i jedinstvena sinergija sa gostima Beograda. Međutim, šta je to tačno što čini beogradske kafiće posebnim i šta o njima misle sami Beograđani?
Ove jeseni kompanija SAS Intelligence Tržišna istraživanja d.o.o. u saradnji sa magazinom InBar sprovela je istraživanje o beogradskim kafićima. Želeli smo da otkrijemo koji je to beogradski kafić najlepši, da li postoji razlika u gledanju na velike lance ili na lokalne kafiće? Šta je najvažnije da kafić ima, a šta je potpuni višak? Koji je najpopularniji brend kafe ili piva, a koji brendovi su vredne alternative? Da li postoji veza između moćnih brendova automobila, garderobe, cigareta, i kafe?
Metoda
Koristili smo slučajan stratifikovan uzorak na 12 zona u Beogradu (CLT), koji su obuhvatali centar, gradska šetališta, naseljena mesta i periferiju. U istraživanju je učestvovalo ukupno 600 ispitanika, koji su posetili bilo koji beogradski kafić u poslednja dva meseca (ukupno jedno skrining pitanje). Istraživački alat je bila anketa, a tehnika „PAPI – F2F” (intervjuisanje licem u lice uz pomoć papirne ankete). Anketa je bila specijalizovana za temu (nije bila omnibus) i ticala se isključivo teme beogradskih kafića.
—
http://www.inbar.rs/newsarticle/newsarticle/Po-cemu-su-beogradski-kafici-posebni