У јутарњем програму Радио-телевизије Србије, Миљан Премовић, стручњак за маркетинг и оснивач Intelligence.rs, говорио је о комплексности и значају националног бренда Србије. У разговору са водитељем Марком Ивасом, Премовић је истакао да бренд земље није само туристичка кампања, слоган или лого, већ начин на који нас свет доживљава – кроз културу, историју, спорт, науку, дипломатију и свакодневно понашање грађана.
„Србија мора да крене од себе – од свог идентитета, културног наслеђа, славне прошлости и универзалних вредности које делимо са светом. Национални бренд се не гради преко ноћи, већ кроз фазе, уз институционалну координацију и укључивање дијаспоре, бизниса, културе и грађана. Не треба да буде циљ такничење са глобалним супер-силама, већ на оне државе и регионе који су значајни за нас, али и ми значајни за њих.“ говори Премовић.
Посебно је нагласио значај династије Немањић, Светосавља и симбола који нас повезују кроз векове, као темеље на којима се може градити ванвременски идентитет Србије. Србије као места добродошлице, утехе и решавања проблема. Премовић предлаже да се фокусирамо на сопствене интересе, интересе оних којима смо ми значајни и на наше аутентичне вредности.
Цео разговор можете погледати овде: