Šta će se širom sveta kupovati i poklanjati za novogodišnje praznike?

Kategorija: Market vesti Intelligence

Vreme je Novogodišnjih i Božićnih praznika, pa treba da se razmišlja šta će se kupovati, kome će se kupovati pokloni i gde će se slaviti. Međutim, i mi sami razmišljamo o tome šta će nam neko kupiti ili šta ćemo sebi kupiti.

Ljudi širom sveta imaju iste „slatke muke“ kao i mi. Da li ste već kupili poklon ili još niste spremni? 64% Amerikanaca već jeste. A šta je sa Rusima, šta bi oni voleli?

Rusi bi, za poklon najviše voleli „Smartphone“ uređaje (46%) ali bi bili srećni i sa tablet računarima (35%). Ruskinje bi najviše želele negde da otputuju (53%) ili da dobiju nakit ili sat (46%). Ipak, i jedni i drugi bi jako voleli keš, Rusi 45% a Ruskinje 53%. Generalno, Rusi više nego Evropljani troše na poklone samima sebi (17% nasuprot 14%).

Međutim, svi oni (Rusi) treba da se nadaju parfemu (37%), čokoladi (32%), knjizi (20%) i poklon vaučeru (17%), jer će se to najviše poklanjati.

U Evropi su najgalantniji Luksembružani čiji pokloni u proseku vrede 71€, a prate ih Švajcarci (56 €) i Francuzi (46 €). Ipak, najvažniji kriterijum prilikom kupovine poklona u Evropi će biti – snižene cene! Trećina svih kupljenih proizvoda u Evropi će se naručiti preko Interneta, a tim kanalom će se najviše prodavati filmovi (46% svih kupljenih proizvoda), muzika (45%), video igre (44%), „Hi-tech“ oprema i uređaji (39%).

Vratimo se Amerikancima. Oni će najviše kupovati odeću, obuću i modne predmete, čak 62% kupaca će između ostalog ove poklone kupovati. Za razliku od Evropljana, oni više vole da poklanjaju poklon vaučere (45%), a zatim slede igračke (41%), knjige (34%), hrana ili vino (27%) i nakit (24%). Amerikanci će u čak 28% slučajeva poklanjati keš!

Većina Ameriknaca će Novu godinu dočekati proed veštačke jelke (56%), ali ipak bi voleli da to bude – tuđa jelka. Razlog je zato što bi većina volela da Novu godinu ne dočeka kod kuće (56%). A gde će proslavljati Indijci?

Većina Indijaca će biti kod sopstvene kuće! Interensantno je da su razlozi pored porodičnog okupljanja (65%) bili i gužva u saobraćaju i želja da se dobro naspavaju. Ipak 35% mladih Indijaca će Novu godinu dočekati u klubovima i žurkama, a većina njih su – žene.

Na tim žurkama sigurno neće biti mnogo zagušljivo jer je Indija zemlja u kojoj se najmanje koristi duvan ali kod njihovih severnih suseda Kineza situacija je potpuno drugačija i što se tiče duvana ali i poklona za Novu godinu. Kinezi bi najviše voleli za poklon – boks cigara! Čak 350 miliona Kineza puši, a preko 50% njih je izrazilo baš takvu želju!

Novogodišnja euforija polako osvaja čitavu planetu. Vreme je da se i mi priključimo, ako već nismo.