„Coca-Cola“ je i dalje najbolji svetski brend u 2011. čija se vrednost procenjuje na 71,9 milijardi američkih dolara (USD), prema istraživanju Interbrenda. Međutim, poslednjih 10 godina niko se nije približio tako blizu kao što je to uradio „IBM“ prošle godine, čiji brend vredi oko 69,9 milijardi USD. „Coca-Colu“ treba da brine je to što „IBM“-ov brend raste intenzivnije i preti da će već u 2012. preuzeti titulu najboljeg – najvrednijeg.
Iako je „Microsoft“ treći sa 59,1 milijardom USD njegova vrednost je opala za čitavu milijardu i najverovatnije će „Google“ (čiji brend vrtoglavo raste) da preuzme treće mesto u 2012. ukoliko bude rastao kao i do sada. Brend „Google“ je vredan 55,3 milijarde USD.
Od najboljih 10, se pored navedenih kompanija, izdvaja još samo „General Electric“, čija je vrednost brenda 42,8 milijardi USD. „Nokia“ je izgubila na vrednosti u odnosu na prošlu godinu više od četiri milijarde USD, a u odnosu na 2008. čak 10 milijardi USD. U odnosu na 2010., ako posmatramo samo najbolje brendove, vrednost brenda izgubio je samo još „Microsoft“ (oko dve milijarde USD).
Iako se znatno ulaže u reklame ali i promociju generalno (samo u SAD se godišnje potroši oko 60,7 milijardi USD na TV reklame), među najboljim brendovima nema robnih marki robe široke potrošnje (FMCG). Svakako, izdvajaju se „Gillette“ koji ima vrednost 23,99 milijardi USD i Kellogg’s sa 11,4 milijarde USD ali njih nema među 15 najboljih.
Autor: Lada Vučenović, MBA, Marketing menadžer Intelligence d.o.o.