Koji su najbolji evropski brendovi?

Kategorija: Market vesti Intelligence

Čak 52% najboljih svetskih brendova su brendovi američkih kompanija, 38% evropskih, a azijskih svega 10%. Nemačka ima najviše kompanija sa bendovima svetskog “kalibra”, ukupno 10. Prate ih Francuzi – sedam, Britanci i Švajcarci sa po pet.

Grafik 1. Raspodela najboljih brendova u Evropi

 

Nemačka. Zemlja preciznosti i fantastične organizacije je podarila svetu 10 brendova, od kojih su dva među 15 najvrednijih. Čak pet svetskih brendova iz Nemačke pripadaju automobilskoj industriji. Oni nose ukupno 65% od 108 milijardi američkih dolara (USD) koliko vrede brendovi iz Nemačke. Izdvaja se “Mercedes-Benz”  čiji brend vredi 27,4 milijarde USD i pozicijom “broj 12” na listi najboljih na svetu i “broj 1” u svetskoj automobilskoj industriji. Nemačka ima i “broj 2” u svetu najboljnih brendova u automobilskoj industriji. Naravno radi se o “BMW”-u čiji brend vredi 24,5 milijardi USD. Među nemačkim brendovima automobila tu su i:  „Volskwagen“ (7,8 milijardi), „Audi“ (6,2) i Porsche (4,5). Iako najviše “top” brendova dolazi iz ove industrije, Nemačka ima brendove i iz IT industrije („SAP“ – 14,5 milijardi), kozmetike („Nivea“ – 3,8), sportske opreme („Adidas“ – 6,1) i osiguranja („Allianz“ 5,3), a tu je „Siemens“ sa 7, 9 milijardi USD.

 

Francuska. Ako se neko pitao zašto ga Francuska asocira na raskoš – odgovor su najbolji francuski brendovi. Moda, vina, nega, nakit i gastronomija – Francuska. Najvredniji brend iz ove zemlje je “Luis Vuitton” (23,2 milijarde USD), slede „L’Oreal“ (8,7), „Danone“ (6,9), „Hermes“ (5,3), „Moet&Chandon“ (4,3) i „Cartier“ (4,8). Možda bi neko očekivao automobile jer Francuska ima tri velika proizvođača, ali ovi brendovi na svetskom nivou malo znače. Takođe, neko će se izenaditi da je jedna finansijska institucija iz Francuske svetski bend, a to je “AXA” čiji bend vredi 6,7 milijardi USD.

 

 

Velika Britanija. Iako će ove godine u Londonu biti održane Olimpijske igre, Engleska nije sportska velesila, ali zato jeste finansijski centar Evrope.  Iz ove zemlje nam dolaze bendovi iz oblasti finansija i e. bankarstva, kao što su „HSBC” (11,8 milijardi USD) i „BARCLAYS” (4,3) ali i visoke mode – Burberry (3,7). Nekome će biti iznenađenje, ali „Smirnoff” je britanski brend koji vredi 3,8 milijardi USD, svega million USD manje vredan od „Johnnie Walker”-a.

 

 

Švajcarska. “Nikad pokorena” zemlja je pored prelepih planina, satova i čuvenog sira, poznata i kao “trezor Evrope” Zato ne čudi da su „Credit Suisse“ (4,1 milijardu USD), „UBS“ (3,8) i „Zurich“ (3,7) najpoznatiji svetski brendovi, pored „Nescafe“-a (12,1 milijardu USD) i „Nestle“-a (6,6).

Od ostalih zemalja izdvajaju se (brendovi preko 5 milijardi USD vrednosti) Finska sa jednim ali vrednim brendom, a to je Nokia (25 milijardi USD), Švedska (H&M, 16,5 i IKEA, 11,7), Italija (Gucci, 8,8), Holandija (Philips, 8,6) i Španija (Zar,  8).

Dakle, najbolji evropski brend u globalnim okvirima je: “Mercedes-benz”

Autor: Miljan Premović, BEng, Izvršni direktor Intelligence d.o.o.

Izovor: Interbrend