Benefiti mystery shopping metode: Mystery shopping i percepcija potrošača

Kategorija: Baza znanja o istraživanjima Market vesti Intelligence

Mystery shopping se ne bavi samo zaposlenima i njihovim znanjem. Može da se bavi i tehničkim stvarima poput poštovanja procedura, izloženosti proizvoda, cena, akcija i slično. U ovom primeru govorimo na koji način to Mystery shopping može da pomogne kada primetite da se promotivni materijali u vašim objektima uzimaju retko ili skoro nikad.

Pođimo od osnova, tajansveni kupac je prosečan potrošač. On je već kupac vašeg proizvoda/usluga. Ono što ga razlikuje od redovnog potrošača jeste moć zapažanja i objektivnog prenošenja iskustva. Velika je vertovatnoća da, ako tajanstveni kupac nešto ne vidi u objektu, da ga neće ni redovan kupac primetiti, bez obzira da je nešto bilo izloženo ili ne.

Fleksibilnost Mystery shopping metode je veoma izražena. Možemo tajanstvenim kupcima postaviti pitanje sledećeg tipa:

  • Da li se promotivni materijal nalazi na štandu, na izlazu iz objekta, sa leve strane kase? Ovde ćemo od tajanstvenih kupaca dobiti uvid da li je u samom objektu ispoštovana procedura izloženosti promotivnih materijala onako kako je to propisano i rečeno.

Sa druge strane, tajanstvenim kupcima možemo postaviti i pitanje poput:

  • Da li ste videli promotivni materijal izložen na štandu?  Kod ovako postavljenog pitanja možemo dobiti informaciju da li kupci uopšte primećuju promotivni štand i dati nam signal da li je štand postavljen na pravom mestu ili ga treba pomeriti negde drugde. Ukoliko velika većina tajanstvenih kupaca nije ugledala stalak sa promotivnim materijalom nigde u objektu, može se doneti zaključak da mu sama pozicija nije optimalna,  što dalje implicira da je i regularnom kupcu verovatno teško da vidi a samim tim i da uzme materijal.

U zavisnosti od toga šta želite da saznate o mestu prodaje, Mystery shopping vam kroz pravilno odabrane tehnike može dati prave odgovore.