Benefiti mystery shopping metode: Mystery shopping kao alat za ocenjivanje obuke zaposlenih

Kategorija: Baza znanja o istraživanjima Market vesti Intelligence

Bez obzira na delatnost koju obavljate, koje proizvode ili usluge pružate, obuka zaposlenih je neophodna kako bi se svrha vašeg poslovanja sprovodila nesmetano a procesi rada odvijali na ispravan način.

Ukoliko ste imali obuku zaposlenih na temu prodaje novog proizvoda, njegovih karakteristika, prednosti, mana i načina rešavanja primedbi ili bilo koju obuku vezanu za obavljanje posla, postavlja se pitanje kako ćete tačno znati i izmeriti koliko dobro su zaposleni usvojili dobijeno znanje.

Svakako, proveru znanja možete izvršiti putem testova, nasumičnim ispitivanjem ili čak i povremenim nenajavljenim dolascima menadžera kako biste videli šta se dešava na licu mesta. Ipak, ni jedan od ovih načina ne stavlja zaposlenog u realnu situaciju u kakvoj on može da pokaže ono što je zaista naučio. Mystery shopping ovde može da pomogne.

Slanjem unapred obučenog kupca/klijenta, koji i inače koristi usluge vaše kompanije, stvara se potpuno prirodno okruženje za zaposlenog u kom on može da pokaže svo svoje znanje. Primera radi, Mystery shopper bi došao u svoju regularnu kupovinu, raspitivao bi se za proizvode iz vaše ponude ali i za proizvod koji je zapravo bio predmet obuke. Time se daje prilika zaposlenom da pokaže stečeno znanje kroz obuku. Naravno, kako je jedna poseta tajanstvenog kupca samo jedan trenutak u vremenu, ovo se radi kontinuirano u par meseci kako bi se doneli ispravni zaključci.

Šta možete da dobijete ovakvim pristupom?

  • Informaciju u kojim slučajevima vaši zaposleni nude/ne nude određene proizvode;
  • Kakvo znanje imaju o proizvodima;
  • Da li nude dodatne proizvode iz vašeg asortimana;
  • Kako rešavaju primedbe na odabrani proizvod;
  • Ideju kako da sve ovo unapredite.

Intelligence Market Research, taking the mystery out of a mystery shopping since 2011.