Analiza: Neslaganje među potrošačima i marketerima oko toga koje reklame su efektne!

Kategorija: Market vesti Intelligence

Internet korisnicu u Sjedinjenim Američkim Državama (SAD) smatraju da su TV reklame efektivnije nego one u On-line prostoru!

Iako su američki  marketeri duboko zakoračili u svet digitalnog oglašavanja, oni nisu napustili tradicionalne medije. TV i dalje ima najveći udeo u reklamiranju i taj procenat se ne smanjuje.

Međutim, merenja On-line reklama pokazuju da je sigurnost u njihovu efikasnost generalno visoka.

U oktobarskom istraživanju marketera i potrošača u SAD-u, marketeri su ocenili On-line reklame bolje od TV reklama (iako samo za nijansu bolje, 51% njih je reklo da su one efikasnije). Ipak potrošači misle drugačije, pa oko dve trećine onih koji tvrde da su TV reklame efikasnije.

Čini se da potrošači takođe više vole da vide reklame u tradicionalnim medijima nego na novim digitalnim uređajima.  Na pitanje o najdražem mestu za reklame, 45% je reklo da najviše voli da ih vidi u svom omiljenom časopisu a 23% u svojoj omiljenoj emisiji, u poređenju sa 11% koji biraju vebsajtove, 3% bira društvene mreže i 2% digitalne časopise.

Marketeri i potrošači imaju neslaganje i u vezi sa efikasnošću raznih vrsta oglasa. Obe  grupe su smatrale da su najbolje reklame one koje je kreirao profesionalni marketer, iako je skoro polovina marketera  to rekla, u poređenju sa samo 36% potrošača koji su imali istu tvrdnju.

Postojalo je veliko neslaganje oko efikasnosti plaćenih oglasa. Internet korisnici su takođe više tvrdili da ne postoje dobri ili efikasni oglasi, stav za koji je malo verovatno da će ga podržati i marketeri , iz očiglednih razloga.

Šta onda potrošači vole? Skoro tri četvrtine smatra da reklame treba „da ispriča jedinstvenu priču, a ne samo da pokušavaju da prodaju“, dok je dve trećine reklo da je bitno i da komentari korisnika budu dobri, te da je utisak u prodavnici bitniji od onog koji se stiče onlajn.

Poruke za marketere mogu delovati zbunjujuće,  ali nije baš novost da potrošači ne vole da gledaju reklame, ili to da smatraju kako su informacije od ljudi kojima veruju bolje od samog pokušaja prodaje.