Analiza: Koji brendovi su pobedinici Svetskog prvenstva?

Kategorija: Market vesti Intelligence

Učešće na Svetskom prvenstvu je očigledno velika investicija za kompanije (i izazov za brendove), a istraživanje  južnoafričkog prvenstva iz 2010. daje uvid da li toliki marketinški troškovi zaista vrede.

Carlsberg je definitivno bio veliki pobednik 2010. godine sa svojom “verovatno najboljom pričom na svetu”, aktivnošću za koju 26% marketara kaže da je utisak koji je ostavila na njih dugotrajan, prema rezultatima istraživanja. Ova njihova reklama se našla ispred Nike TV kampanje (18 %) i piva Bavaria (17%).

 

Bavaria, poznati holandski brend koja nije toliko povezana fudbalom i FIFA-om, “napala je iz zasede” na meču između Holandije i Nemačke , tako što je obezbedila 36 devojaka koje su nosile kratke narandžate haljine na kojima je bio njihov logo.

Ipak, marketari imaju podeljena mišljenja što se tiče marketinga “iz zasede”.  Skoro trećina (32%) smatra da za ovu vrsta marketinga treba da važe striktniji propisi, dok 33% misli suprotno.

Pametan potez je najpre istražiti kako mogu da se sa malim budžetom uključe u ovakve događaje.  Iako je Bavaria kažnjena od strane FIFA-e za svoju aktivnost, brend je imao prilično pozitivne rezultate što se tiče utiska brenda.

 

Women dance on a boat wearing orange minidresses from brewer Bavaria during the Dutch national soccer team’s parade through the canal system of downtown Amsterdam, Netherlands, Tuesday, July 13, 2010. Bavaria made headlines at the World Cup when about 30 women dressed in the dresses danced at the Netherlands-Denmark match in what was called an ambush marketing stunt. (AP Photo/Vincent Jannink)

Međutim, ono što je interesntno je da više od jedne četvrtine (28%) marketing profesionalaca smatra da Nike ima najviše koristi od svoje uključenosti  u Svetsko prvenstvo. Zvanični sponzor Adidas, sa kojim je potpisana saradnja do 2030. godine , dobio je samo 19% pozitivnih komentara marketing profesionalaca.

Nasuprot neraspoloženju jednog dela grđana u Brazilu, jasno je da će ta zemjla imati velikih koristi s’obzirom da je zemlja u priličnoj fazi napredovanja. Takvo mišljenje ima gotovo polovina marketing profesionalaca.

Marketingweek