Intelligence

Клијент Login

За постојеће клијенте

Mystery shopper Login

За постојеће тајанствене купце

Обука и едукација

За нове тајанствене купце

Šta su VOC podaci i kako vam mogu pomoći da povećate rast prodaje?

VOC Data (Voice of customer) podaci predstavljaju jednu od strategija istraživanja koja za cilj ima da pomogne kompaniji da otkrije šta njeni kupci misle o kompaniji, proizvodima koje prodaju ili usluzi koju pružaju.

Definicija koju su dali Abbie Griffin i Džon R. Hauser još 1993. godine glasi ovako:

“VOC podaci pružaju detaljno razumevanje zahteva kupaca i predstavljaju zajednički jezik kojim kupci i tim pomažu u procesu razvoja proizvoda. VOC podaci su ključni input za postavljanje odgovarajućih projektnih specifikacija za novi proizvod ili uslugu i predstavljaju korisnu odskočnu dasku za inovacije.”

Proces koji je potrebno primeniti u VOC Data programu obuhvata tri faze:

  1. Prikupljanje informacija od kupaca – korišćenjem metoda poput anketa i sl.
  2. Analiza – ispitivanje odgovora da bi se utvrdile zajedničke osobine i očekivanja od kupaca.
  3. Primena – delovanje radi poboljšanja relevantnih oblasti poslovanja.

Istraživanje koje je nedavno sproveo Gartner pokazuju da prikupljanje povratnih informacija od kupaca i njihovo pravilno tumačenje mogu povećati dodatnu i unakrsnu prodaju za čak 15% do 20%.

Takođe na temu prikupljanja VOC podataka, Aberdeen Group dolazi do zaključka da, kompanije koje primenjuju VOC strategiju tokom godine generišu deset puta veći godišnji rast prihoda.

Прочитајте још