Istraživačke kompanije obično regrutuju studente ili nezaposlene kao anketare, a one za koje ocene da mogu da odgovore zadatku biraju za supervizore ili tim-lidere. Anketari su, gledano iz ugla ljudi koji se time bave, sezonski i/ili privremeni poslovi dok se „ne nađe pravi posao”.
To, međutim, ne bi smela da bude percepcija istraživačkih kompanija ni što se tiče anketara, a naročito ne Mystery shopper-a (ili kako ih mi nazivamo “tajanstveni kupci” ili u žargonu “šoperi”).
Iako se posao Mystery shopper-a radi honorarno, on nije sezonski ili privremeni jer ima više nivoa obuke što podrazumeva i viši nivo tajanstvenih kupaca. Kao i u svakom drugom ozbiljnom poslu, karijera tajanstvenog kupca morala bi da podrazumeva napredovanje, kontinuiranu edukaciju, nagrađivanje, stalnu komunikaciju i nove zadatke.
Iz ovih razloga važno je da postoji stalan sistem koji podrazumeva ulazak novih ljudi u lanac tajanstvenih kupaca i razvoj onih koji su već počeli da se bave ovom metodom istraživanja.
Mnoge naše kolege iz istraživačkih kompanija bile su zadovoljne kada se postigne ciljani broj „pouzdanih” tajanstvenih kupaca koje odredi menadžment. Međutim, ukoliko se „pouzdani” tajanstveni kupci ostave bez novih izazovnih zadataka i edukacije oni vremenom postaju nemotivisani, a posao pokušavaju da obave rutinski, što može loše da se odrazi na kvalitet istraživanja.
Iz ovog razloga je važno imati sistem stalne regrutacije, obuke, interakcije, napredovanja i razvoja tajanstvenih kupaca, u šta je „Intelligence“ uložio velike napore proteklih godina.
Naša kompanija je prema oceni kolega iz MSPA, razvila jedinstven, profesionalan i efikasan sistem koji klijentima obezbedjuje uvek najbolje tajanstvene kupce koji su obučeni i motivisani za konkretan zadatak. Cilj nije da postoji samo baza „pouzdanih“ tajanstvenih kupaca, već da imamo tajanstvene kupce koji su obučeni i pripremljeni za zadatak koji održava konkretne potrebe u odnosu na ciljeve projekta.
Miljan Premović, generalni direktor